IVA. L'ADMINISTRACIÓ POT COMPROVAR SALDOS D'IVA GENERATS EN PERÍODES PRESCRITS QUAN ES COMPENSEN EN PERÍODES NO PRESCRITS
El Tribunal Suprem determina que, després de la reforma de la Llei 34/2015, l'Administració pot comprovar i, si és el cas, rectificar els saldos d'IVA pendents de compensació generats en períodes prescrits quan aquests es projectin sobre exercicis posteriors no prescrits, en constituir crèdits fiscals la realitat i la quantia dels quals poden ser verificades per a determinar correctament l'obligació tributària.
IVA I IRPF EN EL LLOGUER D'HABITATGES TURÍSTICS A TRAVÉS D'UNA COMUNITAT DE BÉNS
La Direcció General de Tributs analitza el tractament fiscal d'una comunitat de béns constituïda per dos copropietaris d'habitatges destinats a l'ús turístic.
IRPF. RÈGIM ESPECIAL DE FUSIONS, ESCISSIONS, APORTACIONS I BESCANVI DE VALORS (FEAC)
Es valguda per part del Tribunal Suprem la doctrina sobre la no regularització del diferiment implícit en aquesta mena d'operacions.
ITP I AJD. EXTINCIÓ DE CONDOMINI: QUAN TRIBUTA PER AJD I QUAN PER TPO
Davant l'existència de diversos immobles en l'adjudicació de l'herència entre els mateixos comuners, la forma d'adjudicació dels immobles determinarà la tributació, resultant determinant si existeix o no extinció del condomini.
IAJD – OBRA NOVA: NO PROCEDEIX ACTUALITZAR MONETÀRIAMENT EL COST DE CONSTRUCCIÓ
Una sentència del TS limita les possibilitats de l'Administració d'incrementar la tributació d'obres antigues mitjançant l'actualització del cost històric de construcció i reforça la diferenciació entre cost d'execució i valor de mercat de l'immoble.
DISPOSICIONS PUBLICADES DURANT EL MES DE SETEMBRE DE 2026
CALENDARI FISCAL PER AL MES D'OCTUBRE DE 2026

